Steamfox
Baldersgade 4, Copenhagen N
Telefon: 71900747
Email: support@steamfox.dk
Når du bestiller tid hos Steamfox, accepterer du samtidig alle vores betingelser.
Alle vores priser er angivet enten inklusiv eller eksklusiv moms, afhængig af, om du er erhvervskunde eller privatkunde. Uanset hvilken type kunde du er, vil du få den endelige pris inklusiv moms ved checkout, inden du godkender ordren. Da vi servicerer både privat- og erhvervskunder, viser vi både priserne inklusiv og eksklusiv moms i booking-flowet. Eventuelle rabatter og kampagnekoder tillægges på trin 6 i bookingen, hvor du igen ser din fulde pris (inklusiv eventuelle tilvalg) både inklusiv og eksklusiv moms.
Steamfox modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betalingen trækkes først på din konto, når arbejdet er udført. Alle beløb er i danske kroner og inklusiv moms. Vi pålægger ikke kortgebyrer. Du har også mulighed for at betale med faktura, eller som en ekstra service, kan du betale med MobilePay til vores steamere. Det er ikke muligt at betale kontant til vores steamere.
Hvis du betaler kontant, bedes du straks meddele dette på support@steamfox.dk. Ved udstedelse af faktura opkræves der et administrations- og transaktionsgebyr på 29 kr.
Booking af ydelser kan kun ske via www.steamfox.dk. Vores support er tilgængelig på telefon, chat og mail 5 dage om ugen (mandag til fredag fra kl. 09:00 til 16:00). Der pålægges et engangsgebyr på 99 kr. i oprettelsesgebyr for nye kunder.
Du kan ændre din booking op til 24 timer før den bookede aftale via mail til support@steamfox.dk. Inden for de første 14 dage efter aftalens indgåelse har du fortrydelsesret på din booking (se mere nedenfor). Efter de 14 dage har du ikke længere fortrydelsesret. Vi tilbyder dog muligheden for at aflyse senest 24 timer før opgavens start. Dog forbeholder Steamfox ApS sig ret til at opkræve et gebyr på 350 kr. Afbud kan kun ske via mail til support@steamfox.dk. Ved udeblivelse påkræves kunden at betale det fulde beløb.
Nogle gange kan vi have behov for at rykke din booking af logistiske årsager eller for at optimere ruteplanlægningen. Steamfox forbeholder sig retten til at rykke din tid eller booking. Hvis vi, mod forventning, rykker din tid med mere end 60 minutter, vil du blive informeret herom via mail, SMS eller telefonopkald. Hvis du har slået notifikationer til, vil du modtage en automatisk mail om ændringen.
Er du forsinket, venter vi op til 15 minutter, hvorefter vi fortsætter til næste opgave.
Mange uforudsete omstændigheder, såsom vejret, trafik mv., kan forårsage, at vores steamere bliver forsinket til en opgave. Skulle vi estimere, at vi er forsinket med mere end 30-60 minutter, vil du få besked herom via SMS, mail eller opkald.
Du skal sikre, at der er tilstrækkelig plads til, at din steamer kan vaske din bil. Der skal som minimum være plads til en Steamfox bil ved siden af, foran eller bagved din bil. Du skal stå for overdragelsen af nøglen til din steamer på det aftalte tidspunkt ved opgavens start. Du vil modtage et opkald eller en SMS 5-30 minutter før steamerens ankomst.
Når din bil er klar, er det din opgave som kunde at gennemgå bilen for eventuelle mangler og skader, mens vores steamer er hos dig. Dette skal gøres inden arbejdet påbegyndes, så vi er enige om eventuelle skader på bilen. Start også bilen og tjek elektronikken. Når vi er færdige, er det din opgave at møde steameren ved nøglereturnering og gennemgå bilen. Hvis der er skader på din bil, bedes du straks gøre steameren opmærksom på dette og kontakte os på support@steamfox.dk eller telefon 71900747 inden for 12 timer.
Ved at godkende vores betingelser ved booking, accepterer du, at Steamfox ikke kan holdes ansvarlig for skader på din bil – hverken indvendig eller udvendig – hvis du ikke har henvendt dig til vores medarbejder ved arbejdets afslutning eller kontaktet kundeservice inden for 12 timer. Steamfox forbeholder sig ret til at bortvise enhver anmeldelse af skader, hvis disse ikke er indsendt skriftligt til os på support@steamfox.dk inden for 12 timer. I tilfælde af skader er det din opgave som kunde at kunne dokumentere, hvordan bilen så ud før arbejdet påbegyndtes. Steamfox forbeholder sig retten til at vurdere og udbedre eventuelle fejl eller mangler.
Steamfox kan ikke anses ansvarlig for skader, der viser typisk tegn på mekanisk slid, brugsslitage, fibreffekt efter ælde eller ujævn tekstur, som ikke kan henføres til vores behandling.
Steamfox kan ikke holdes ansvarlig for skader, der ikke er dokumenteret at være forårsaget af vores behandling. Bilerne inspiceres før og efter behandlingen, og kunden er ansvarlig for at gøre eventuelle eksisterende skader opmærksomme forud for behandling eller ved afslutning, ved overlevering. Har kunden ikke mulighed for at være der ved overlevering, skal kunden kunne dokumentere, hvordan bilen så ud før behandlingen.
Kunden er ansvarlig for at inspicere bilens interiør samt eksteriør før arbejdet starter, og skal gøre opmærksom på eventuelle eksisterende skader, slid eller uregelmæssigheder ved overleveringstidspunktet. Hvis dette ikke sker, og/eller hvis der ikke har været tilstedeværelse ved afslutning, står Steamfox ikke til ansvar for efterfølgende krav vedrørende indvendig og udvendig slid og tekstiltilstand.
Tvister skal søges løst i mindelighed.
Du vil sammen med vores steamer gennemgå bilen. Steameren vil gøre dig opmærksom på eventuelle services, du bør have tilkøbt, f.eks. fjernelse af hundehår, “uheld i bilen” (opkast mv.), eller lignende. Hvis I bliver enige om ekstra services, kan disse tilkøbes ved at kontakte kundeservice eller afregnes direkte med steameren.
Vi gør opmærksom på, at vores tilbud og priser kun gælder for biler, der falder ind under kategorien “almindeligt beskidte”. Hvis din bil er mere beskidt end almindeligt, kan der opkræves ekstra betaling for den ekstra tid, der bruges på opgaven. Når arbejdet er afsluttet, er det din pligt at gennemgå bilen sammen med steameren og sikre, at opgaven er udført korrekt, hvorefter vi forlader stedet og anser opgaven som fuldendt.
Vi forbeholder os retten til at fakturere dig for et eventuelt restbeløb, hvis du vælger at betale for en forkert bilstørrelse. Forvent, at der kan gå mellem 1-3 timer, afhængig af vejret, før alle dine sæder er tørre igen efter en grundig indvendig vask.
Ekstra services / tilvalg kan kun bestilles sammen med indvendig og/eller udvendig rengøring. Ved bestilling accepterer du vores vilkår og at Steamfox har ret til at opkræve for både basisydelsen (indvendig og/eller udvendig rengøring af din bil) samt dit tilvalg (f.eks. sæderens, voksbehandling, polering eller andet).
Det er kundens ansvar at sikre, at det bestilte matcher med det ønskede. En indvendig rengøring indeholder f.eks. ikke lastrum. Pakkens indhold står på vores hjemmeside, og dét, som ikke er i din bestilling, kan du typisk finde som ekstra tilvalg, og derved indforstået at det ikke er en del af din basale pakke du bestiller.
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Har du givet samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er udført. Vi opkræver mellem 50% og 100% af ydelsens pris, dog minimum 350 kr., afhængigt af mængden af materiale, arbejdstid, transporttid, mandskabstid mv.
Ændring af betalingskort / Inkasso
Det er altid dit ansvar som kunde at sikre, at dine betalingsoplysninger er korrekte. Ved gentagne fejltræk vil dit udestående blive sendt til inkasso. Bemærk: En opsigelse af betalingskortet er ikke en opsigelse af det løbende abonnement. SteamFox forsøger altid at finde en løsning, hvis du har en ubetalt faktura, men forbeholder sig retten til at sende din ubetalte faktura til inkasso.
Automatisk trækning
Første betaling trækkes i forbindelse med udførelsen af den første opgave hos dig som kunde. Herefter trækkes dit abonnement automatisk efter det valgte interval.
Bero & Opsigelse
Dit abonnement kan sættes i bero ved at kontakte os på support@steamfox.dk. Annulleringer, opsigelser og ændringer af tid kan kun foregå ved henvendelse til kundeservice via support@steamfox.dk.
Gavekort & Rabatkoder
Dine gavekort kan købes på vores hjemmeside. Købet kan fortrydes indtil 14 dage efter købet ved henvendelse til support@steamfox.dk, medmindre gavekortet er taget i brug. Gavekortet er gyldigt i 36 måneder fra købsdatoen, medmindre andet fremgår af selve gavekortet. Rabatkoder udsendes jævnligt og kan bruges i op til en måned fra udstedelsesdato. Rabatkoder udløber automatisk efter 30 dage og kan ikke gemmes til senere brug.
Reklamation
Købelovens regler gælder for varekøb, men ikke for ydelser. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser. Reklamation over den leverede ydelse skal ske hurtigst muligt via mail til support@steamfox.dk, dog senest 12 timer efter at ydelsen er udført. Det er vigtigt, at der vedlægges en beskrivelse af problemet samt billeder og video.
Skade påført din bil
SteamFox har forsikring, der dækker enhver skade, som måtte være påført din bil af vores steamer under arbejdsudførelsen. Hvis der er sket skade på din bil som følge af vores arbejde, bedes du hurtigst muligt kontakte os på mail support@steamfox.dk, dog senest 12 timer efter, at skaden er opstået. Det er vigtigt, at der vedlægges en beskrivelse af problemet samt dokumentation i form af billeder og video.
Rengøring af klapvogne og barnevogne
SteamFox tilbyder professionel rengøring af klapvogne og barnevogne, der sikrer en miljøvenlig, skånsom og hygiejnisk rengøring uden brug af skadelige kemikalier. Rengøringen inkluderer en dybdegående rensning af både stof og stel, hvilket kan fjerne pletter, skidt og bakterier.
For at sikre højeste standard kræves det, at klapvognen eller barnevognen afleveres i en “ok ren” og let tilgængelig tilstand. Eventuelle ekstra services, såsom fjernelse af dyrehår eller særligt vanskelige pletter, kan medføre ekstra gebyrer, som aftales med steameren inden rengøringsopgaven påbegyndes eller tilkøbes på www.steamfox.dk
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, der er nødvendige for at kunne levere ydelsen til dig. Personoplysningerne opbevares hos SteamFox i fem år, hvorefter de slettes. Vi samarbejder desuden med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data på vores vegne.
Ved at acceptere vores handelsbetingelser giver du samtykke til, at vi må kontakte dig efter dit køb med henblik på at forbedre vores service samt informere dig om nye produkter, kampagner, tilbud og anden relevant kommunikation. Denne kontakt kan ske via e-mail, telefon, sms eller andre relevante kanaler. Du kan til enhver tid framelde dig denne kommunikation via de afmeldingsmuligheder, der følger med vores henvendelser, eller via kundeservice.
Kvalitet og medarbejdertræning
For at sikre kvalitet, dokumentation i tvister og medarbejdertræning kan samtaler mellem kunden og vores medarbejdere blive optaget. Dette sker udelukkende, når vores medarbejder selv deltager i samtalen, hvilket er i overensstemmelse med dansk lovgivning (§ 263 i straffeloven). Optagelserne anvendes udelukkende internt og vil aldrig blive offentliggjort eller delt med tredjepart uden samtykke.
Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over ydelsen, skal du kontakte os på support@steamfox.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Link: www.forbrug.dk.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/od.
Ved bestilling accepterer du ubøjeligt samtlige af SteamFox s handelsbetingelser og frasiger dig enhver ret til søgsmål mod SteamFox, uagtet årsag.
SteamFox er en del af SteamGreen ApS, CVR: 43252569